Siem Reap - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Matthijs en Marrit - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Matthijs en Marrit - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Marrit

01 December 2016 | Nederland, Schiphol

Siem Reap.

Wat een ontzettend leuk stadje. Bizar veel toeristen maar die komen daar ook heen om dezelfde reden als ons natuurlijk; de Tempels van Ankor. Maar man man wat is het toch warm maar gelukkig hebben we een zwembad bij ons guesthouse. We kwamen savonds aan en hebben daar Ben weer getroffen.
We zijn daar 2 nachten en 3 dagen geweest. De 1ste dag zijn we naar de Kulun Mountain geweest. We hadden nog steeds geen watervallen gezien en omdat het zo heet is leek dat ons voor vandaag een mooi uitje. Tuktuk geregeld en hij ging de hele dag met ons mee. Best ver in de tuktuk maar een prachtige route gedaan. Echt groene rijstvelden, hoge palmbomen, grote open vlaktes en in de verte de bergen. Aan de voet van de berg de tuktuk neergezet en ik achterop bij hem en Matthijs bij een vriend van hem. Wij dachten dat we zelf op een scooter zouden maar nee. Later snapte ik wel waarom. Begin van de berg ging prima, maar jemig he, wat een helse rit was dat! In de jungle op een zandweg, beetje glibberig en vooral heel veel diepe kuilen. Ik stuiterde er bijna af en ze gingen zo idioot snel.ze probeerden de kuilen wel te ontwijken maar ze gingen te snel om het goed te zien en er waren echt teveel kuilen. Ik heb hem uiteindelijk gevraagd iets langzamer te gaan en dat ik graag heelhuids aankom. Geen zorgen zei hij ik zal zorgen dat er niks gebeurd en als we vallen, val ik en niet jij. Ik moest hem wel vertrouwen en natuurlijk ging het goed. Maar was wel blij dat we boven waren dan kon ik er tenminste af! En afkoelen in het water, inmiddels had ik het zweet overal. Prachtige natuur daar en 2 hele mooie watervallen.  Bij natuurlijk horen ook beesten en bij watervallen zitten ook spinnen. We hebben er 2 gezien, en zulke heb ik nog nooit gezien.  2 mega grote griezelige spinnen. Zo groot als je hand echt waar, zwart met verschillende kleuren heel gemeen en vooral heel giftig. Onze gids zei dat als je gebeten word door zo'n spin je per direct naar het ziekenhuis moet!
Nou het is dat ik een selvie stick heb en dus niet heel dichtbij hoef te komen, maar dat deed ik ook echt niet. Allemachtig zo groot. Zulke hadden we nog nooit gezien.
Maar goed in het water was het heerlijk, de gids ging ook zwemmen en zei neem je tijd. Ik wacht op jullie en als jullie terug willen geef het maar aan. Dus we hebben daar een fijne dag gespendeerd, en ja dan moet je toch weer van die berg af he. Dus wij weer op de scooter, hij reed rustiger dan heenweg, die van matthijs niet die reden behoorlijk stuk voor ons, nou ik vond het wel prima. Op 2 dikke blauwe plekken op mijn dijbenen en een schaafwond op mijn enkel na zijn we veilig beneden gekomen. En Matthijs vond het een prachtig ritje, gelukkig vond iemand het leuk haha.

Zoals ik al eerder noemde in een vorig verslag is dat ik hoopte op nieuwe tradities en avonturen, nou daar was het dan nu toch echt tijd voor....het eten van de spinnen.
We hebben onzelf eerst wel wat moed in gedronken en toen zijn we naar een kraampje gelopen in Siem Reap waar ze klaar lagen om opgegeten te worden. Ben was er ook weer bij en die had er echt zin in hahaha. Alle 3 een lange prikker in de hand met een lkkre grote dikke zwarte tarantula eraan, en ja hoor voorzichtig beginnen bij de pootjes, ok krokant dat viel mee, nu dan het lijf, bij mij ging het een beetje mis waardoor ik m in 1 keer in mijn mond moest doen. Ok ik had het zweet op mijn rug staan, en het idee dat we spinnen aten is heel raar, maar het viel me alles mee. Best lekker eigenlijk. Dus ik heb er ook nog maar een slangetje achteraan gegeten. Als we dan toch bezig zijn;) en voor degene die ons niet gelooft, alles staat op film.(moest van mijn zussen en zwagers als bewijs haha) het was denk ik wel een eenmalige actie maar we zijn weer een ervaring rijker.

De volgende dag zijn we met Ben naar de Tempels van Ankor geweest. Sochtends vroeg erheen om zonsopkomst te zien bij de Ankor Wat tempel, Dat is de grootste van allemaal en zeker wel indrukwekkend. Daarna zijn we doorgegaan naar de 2 andere grootste tempels.
Het hele Ankor gebied is super groot. Door de hitte was het eigenlijk niet meer leuk om daar rond te lopen dus we hebben het bij die 3 gelaten. Dan heb je het belangrijkste en mooiste ook wel gezien hoor.
De film tombraider met Angelina Jolie is hier opgenomen in deze tempels en het is dan ook herkenbaar als je erdoorheen loopt. Angelina Jolie heeft een heleboel kinderen geadopteerd waaronder een jongen uit Cambodja. Die komt hier vandaan. Toen zij hier was voor de film is ze hem (toen nog veel jonger) tegengekomen en heeft ze hem geadopteerd. Daar zijn ze hier best trots op.

Uiteindelijk hebben we ergens gezeten om even een hapje te eten en te drinken en Matthijs was aan het praten, waarop onze jonge tuktuk driver tegen Matthijs zegt; je lijkt echt op David Beckham.....
Nou jullie begrijpen natuurlijk wel dat Ben en ik echt in een deuk lagen...zeker als je Matthijs zijn trotse gezicht zag haha.
Het was een leuk compliment voor Matthijs, hij heeft het er de hele dag over gehad en ach die jongen wist ook niet beter;)

Smiddags hebben we nog even lekker bij het zwembad gelegen en savonds zijn we doorgegaan met de nachtbus. En niet zomaar een nachtbus maar een hotel bus.  Zo noemen ze dat hier, en toen we de bus in liepen waren we al blij. 2persoons bedje, best veel ruimte om languit te liggen, dekentjes, kussentje en gordijnen om het wat meer privé te maken, heel grappig, alleen snappen ze in Azië niet zo goed dat die airco s'nachts niet zo hard en koud hoeft!
Deze nachtbus bracht ons naar Sihanoukville en vanuit daar zijn we naar Koh Rong gegaan. Een eilandje in het zuiden van Cambodja, perfect om lekker te chillen met prachtige stranden.

Relaxen nu dus, nog maar een paar dagen.
Wij genieten nog even van de warmte en de zon maar hoe zit dat in Nederland, komt er al bijna een 11stedentocht;p

Groetjes en liefs van ons



  • 01 December 2016 - 08:13

    Iris:

    Hai lieverds,
    we hebben een beroemde voetballer in ons midden!!! Nou mooi compliment voor Matthijs hoor :-)
    ja dit was dat enge spinnen verslag. Maar inderdaad kan ik zeggen dat we die spinnen eet film echt hebben gezien en dat ik dat wel erg moedig vond vooral van jou met je spinnen fobie. Om ze dan te gaan eten.....
    Ik denk toch dat ik met kerst wat anders maak!!
    Inmiddels op het laatste eiland voor Bangkok aangekomen en daar moeten jullie maar even genieten nog van de warmte en de rest wat dat eiland zo leuk maakt.
    Er komt hier nog geen Elfstedentocht ,het is momenteel zelfs even wat warmer volgens de weerdeskundigen. Jaja???
    Dwz het vriest even niet snachts. Maar in het weekend draait de wind en dan komt er weer kou hierheen vanuit rusland.
    Ik snap er niks van dat wij niet ook een beetje van die lekkere warme lucht van jullie kunnen krijgen.....het is tenslotte ook het oosten! Maar nee hoor we krijgen vrieskou met oostenwind uit Rusland.
    Dus geniet nog even tenvolle want hier is de tijd van korte broeken , rokjes en slippers echt voorbij.
    We zien jullie zaterdag op schiphol.
    Dikke kus van ons
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 01 December 2016 - 09:29

    Annette:

    Hoi Marrit en David
    Mooi verslag weer van jullie avonturen daar. Heb erg genoten van jullie verhalen. Dat werd nog aangevuld door mam met veel foto's en uiteraard het spinnen filmpje:)
    Nu zit het er écht bijna op voor jullie.Hoop dat jullie nog even lekker kunnen relaxen daar. Wens jullie alvast een goede reis terug en tot gauw.
    Annette xxx

  • 01 December 2016 - 11:21

    Heit En Mem:

    Wat weer een tof verhaal van de belevenissen, super om alles te lezen.
    Zijn ook trots op onze bekende en beroemde voetbalzoon (smile).
    Nog veel plezier en tot gauw.
    groetjes en knuffel heit en mem.

  • 01 December 2016 - 21:50

    Hester,Nando En Lucas:

    Hey,

    Ah dus tombraider gespeeld daar, in de film ist al mooi maar int echt vast nog veel mooier. Klopt das de eerste die ze adopteerde, maddox.
    Haha ja die filmpjes houden we als bewijs ;) en dan weten we via het filmpje welk spinnensoort jullie het lekkerst vinden als we dat nog es bestellen voor jullie......jullie hebben de smaak te pakken nu haha
    Heb je Matthijs nog even in de waan gelaten omdat ie zo blij was....? je kan voor een mindere voetballer genoemd worden he.

    Veel plezier nog en goeie reis terug
    xxx

  • 04 December 2016 - 13:37

    Jantje:

    Hallo luitjes wat weer een verslag zeg en het is wat andere koek dan even naar amytime om een kroketje te bestellen Marrit.Jemig spinnen eten wie had dat gedacht,maar knap hoor dat jullie het hebben. Ja en dan komt er weer een einde aan het plezier maken wat gaat de tijd snel.
    Groetjes van ons tweetjes en tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

New adventures: Myanmar-Vietnam-Cambodja

Rondje Azië ;)

Recente Reisverslagen:

04 December 2016

Koh Rong- Koh Samet en terugreis

01 December 2016

Siem Reap

30 November 2016

Cambodja Phnom Penh

23 November 2016

Vervolg Vietnam

17 November 2016

1ste week Vietnam
Matthijs en Marrit

Actief sinds 08 Sept. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 15536

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2016 - 03 December 2016

New adventures: Myanmar-Vietnam-Cambodja

29 September 2013 - 08 November 2013

Indonesië here we come!

Landen bezocht: