Koh Rong- Koh Samet en terugreis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Matthijs en Marrit - WaarBenJij.nu Koh Rong- Koh Samet en terugreis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Matthijs en Marrit - WaarBenJij.nu

Koh Rong- Koh Samet en terugreis

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Marrit

04 December 2016 | Nederland, Schiphol

Onze laatste dagen op Koh Rong & Koh Samet,

Chillen, zon, strand en zee was het doel, en dat hebben we nog even gekregen. Toch wel erg lekker hoor als afsluiting, al ben je helemaal met de tijd in de war...welke dag is het, ...Hoe laat is het, en die vreemde vraag; wat zullen we vandaag is doen haha. Het kan allemaal op zo'n eilandje.
Koh rong heeft prachtige stranden, en een gezellige sfeer.
Er is 1 kleine steiger/pier waar je word gedropt en dan loop je ook meteen in het zand. Dus alle barretjes en restaurantjes waren ook echt in het zand, heerlijk! Veel backpackers en qua bestemming veel van die ontzettend leuke simpele maar vooral knusse houten bungalows aan het strand. Wij zaten dan niet helemaal aan het strand maar wel weer wat hoger dus het uitzicht sochtends was super over de zee heen met de zon!!
Ik ben op dat eiland een beetje verliefd geworden, ik weet natuurlijk dat ik heel blij mag zijn met Matthijs/ David Beckham en dat ben ik ook dus rustig maar, ...maar er waren heel veel puppies (in heel Azië trouwens)!! En nou ben ik eenmaal een hondenliefhebber, er was 1tje die mijn aandacht wel erg trok, deze deed je echt smelten ik gok zo dat ze nog maar 6-7 weken waren.....wat een schatje!! Daar hebben ik iedere dag eventjes mee geknuffeld. Als het kon hadden we hem meegenomen, maar helaas...het was een soort vakantie liefde haha.

We hebben nog een dagje een tocht gedaan om te snorkelen op een boot met een groepje andere mensen en hebben prachtige stranden bezocht, Matthijs heeft nog even gevist met de andere mannen, maar helaas de toeristen wisten niks te vangen tot grote hilariteit van de lokale crew die meewas en iedere 5 min. wel beet hadden. Dat was ook een deel van onze bbq die we erbij kregen. Als afsluiter zonsondergang op het mooiste stranden van Koh Rong en zwemmen tussen het lichtgevende plankton, best wel heel gaaf. Moeilijk om te filmen in het donker al die kleine sprankelingen maar het is echt net een beetje vuurwerk waar je doorheen zwemt. Nu kan je die plankton alleen zien in het pikkedonker dussss alle lichten uit. We hadden wel al goed kunnen zien dat het er stikte van de kwallen dus er waren weinig liefhebbers om te zwemmen, maar Matthijs wou wel even en daardoor kon ik het vanaf de boot ook wel zien. Wij dachten dat het op de boot veiliger was dan in het water tussen de kwallen....dat dachten we inderdaad. Het was dus helemaal donker totdat ik mijn telefoon pakte en met wat licht op de boot scheen om wat te pakken, echt het was net een horrorfilm...het krioelde van de kakkerlakken!!! En geen kleintjes....allemachtig wat was dat vies en eng! Haha en degene die niet in op de boot waren zwommen tussen de kwallen, ook best grote. Dus de lol was er wel beetje vanaf. Die Locals zullen wel gedacht hebben; weer zo'n stelletje paniekzaaiers. Op het moment dat het licht weer aan ging op de boot waar wij om hadden gevraagd uiteraard zag je de kakkerlakken weer wegkruipen, maar goed ze zaten nog steeds ergens op die houten oude vieze boot, dus de lol was er wel een beetje vanaf. Terug naar het strand en plaatsje met alle restaurants en barretjes en savonds hebben we even flink doorgehaald met een stel uit Spanje tot uur of 5...Dus volgende dag vervolgens niet veel gedaan.

Dinsdag zijn we doorgegaan naar Thailand-Koh Samet. Een eilandje wat redelijk dichtbij Bangkok ligt en dus erg makkelijk was om van daaruit de laatste dag, vrijdag dus, nog even te kunnen genieten en s'avonds door naar vliegveld. We wouden eerst naar Koh Chang, denk dat daar net iets meer natuur was maar dan moesten we vrijdag wel weer langer reizen en dat wouden we niet....chillen was immers het doel!
Koh Samet is erg in trek bij Thaise mensen vanwege de locatie.  Het ligt 4 uur rijden/varen van Bangkok dus een dagje of weekendje uit is dat...soort van dagje en nachtje voor ons naar 1 van de waddeneilanden.
Daarover gesproken, Matthijs had wel wat vreemde vergelijkingen moet ik zeggen. Het viel hem de 1 na laatste dag pas op wat ie zei omdat ik toen toch maar is heb gevraagd hoe dat zit met zijn fantasie.
Hij vond namelijk dat Koh Samet wel wat op Terschelling leek, maar dan wel met mooiere stranden, en andere mensen. Maar het idee leek op Terschelling zei die, en zo had ie dat ook met de trekking in Myanmar, daar leek het wel op Oostenrijk zei die, alleen andere mensen, geen rijstvelden en andere koeien, en zo leek het in Cambodja wel op Zwitserland met dezelfde uitleg....ja hoor Matthijs, tuurlijk;)
Reizen doet vreemde dingen met je,....maar jeetje wat is reizen toch heerlijk!
Als ik kon en we het geld ervoor hadden zouden we wel de wereld rond willen. Het blijft een heerlijke droom waar een deel inmiddels werkelijkheid van is geworden, ook hebben we weer veel aan Indonesië terug gedacht. Wat echt weer een heel ander stukje Azië is.
Wat hebben we veel gedaan, gezien en meegemaakt weer en wat geeft dat een voldaan en heerlijk gevoel. In al die 3-4 landen waar we stukjes van hebben gezien nu en zeker een heerlijke sfeer van hebben kunnen proeven.
-Van de bijzondere Monniken naar andere prachtige lieve en mooie mensen
-Van het ontmoeten van backpackers uit Canada, Engeland tot Israël
- Van het heerlijke lokale eten tot de sappige spinnen en krekels
- van de prachtige natuur in de bergen tot de prachtige stranden en watervallen
- Van lieve schattige puppies tot de levende grote griezelige spinnen
- Van onze mooie overnachting plekjes tot de meest ranzige wc hokjes ooit
- Van de warmte en de (voor ons kou) in Hanoi
- Ennnn wat we een beetje voor ons hebben gehouden en altijd de minder leuke dingen zijn; de ziektes, Matthijs die over moest geven en daar een goede dag ziek van was en ik die sinds de 2de week Myanmar al een bacterie in mijn darmen heb en daardoor toch af en toe beetje last heb gehad. Heb een kuur gehad en die heeft 2 dagen geholpen maar daarna kwam het gewoon weer terug dus in Nederland even goed kijken hoe het daar gaat en anders nog een kuurtje...tsjah het hoort er een beetje bij he, het is vooral erg vervelend en niet handig op sommige momenten !

Waar we ook erg van hebben genoten is de blog!! Ik vond het heerlijk om onze belevenissen te delen en we hebben echt genoten van alle reacties het is altijd leuk om wat te horen dan;)
De foto's moeten uitgezocht worden en de filmpjes in elkaar geplakt en dan krijgen jullie dat uiteraard nog wel te zien.

We zijn er wel achter gekomen dat reizen wel echt ons ding is en dat we daar erg gelukkig van worden.
Mijn vader zei wel is tegen mij; Marrit wanneer ga je nou is sparen....dan zei ik altijd; dat doe ik ook, alleen niet voor lang want dan is er alweer een reis geboekt haha.....voor mij en Matthijs echt een heerlijk gevoel.
Wijze woorden van een vader natuurlijk, tegelijkertijd heb ik daar heus wel naar geluisterd en zeggen onze beide ouders dat het fantastisch is wat wij samen doen!

Maar waar we nu weer van genieten is ons huisje in het mooie Groningen natuurlijk. En EINDELIJK weer een fatsoenlijk bed haha, normaal drinkwater en schone hygiëne.

Een paar vrienden zijn toevallig vandaag (zaterdag de 3de) in Makkum en als we het aankunnen met de jetlag gaan we nog even een drankje doen. Waarschijnlijk wel dus haha de gezelligheid gaat gewoon weer door.
Ik ben benieuwd hoe koud het zometeen is als we op onze slippers, inmiddels wel lange broek aan uit het vliegtuig stappen. We vliegen nu boven Turkije dus nog paar uurtjes.
Mijn ouders komen ons zo halen op schiphol en dan vanavond iets Hollands eten denk ik haha.

Die 5 weken zijn voorbij gevlogen, ik zou wel een half jaar weg willen. Tijd....tijd is altijd het probleem. Maar om iedereen weer te zien is ook weer leuk en de gezellige december maand vind ik heerlijk. Dinsdag meteen sky radio opzetten haha heerlijk!
Matthijs moet maandag werken en ik woensdag, dan zit je zo weer in het ritme en is het ook weer prima;)

Fijne sinterklaas voor degene die dat vieren en tot gauw...
Dan gaan wij ondertussen wel weer dromen over :NEW ADVENTURES!!!!!!!

Liefs
Matthijs & Marrit

• 04 December 2016 - 18:08

Annette:

Hoi
    Nou..ik heb weer net zo genoten van het verslag als de vorige keren!
    Het zal wel even wennen zijn aan het koude, georganiseerde leven hier misschien maar zoals jullie al schrijven toch voor sommige dingen ook wel weer fijn toch.
    En de gezellige feestmaand is begonnen hè, alhoewel jullie er altijd wel een soort van feestje van maken;)
    Geniet nog lekker na van alle belevenissen en tot gauw
    Dikke kus Annette xxx

• 04 December 2016 - 19:20

Iris:

Lieve Marrit en Matthijs,

Inmiddels hebben we jullie gisteren ,3 dec.,opgehaald van schiphol.
    Jullie zagen er lekker bruin en erg gelukkig en tevreden uit. Mooi om te zien!!
    We hebben idd gewone hollandse pot gegeten en jullie hebben een paar van jullie vrienden getroffen in de belboei. Dan is het ook wel weer leuk om thuis te zijn.
    We hebben genoten van al jullie reisverhalen en kijken er nu al naar uit om álle foto's eens te zien.
    Ik ga jullie dagelijkse appjes met verhalen en foto's zeker missen.
    Jullie zijn inmiddels ook in Schettens aan geweest en nu vast alweer in dat mooie groningen!!
    Dikke kus van ons en tot gauw!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 December 2016 - 23:06

Joke:

Wat weer een fantastische ervaring. Nu weer veilig thuis, dus de familie is ook weer gerust.
    De mooie, warme herinneringen blijven, dat maakt je vanzelf rijker Marrit.

groetjes,
    Joke

• 05 December 2016 - 21:11

Thea:

Hoi Marrit en Matthijs,

Inmiddels zijn jullie weer thuis van een prachtige reis. Wij hebben mee-gereisd en genoten van jullie belevenissen. Dat was geweldig!
    Nu weer wennen aan het koude Nederland. Maar toch is thuis ook weer fijn.
    Niet voor niks zeggen ze toch "Home sweet home"

Bedankt voor de leuke verslagen en oant sjen.

Groet M&T

• 08 December 2016 - 22:01

Hester,Nando En Lucas:

Haha oja wat zat er in Matthijs zijn drankje dat ie Terschelling wel in dat eiland zag en Oostenrijk op de andere tocht.....haha goede fantasie.
    Inmiddels weer aant werk en lekker thuis in jullie eigen huis met alle gemakken voorzien.